9/11/07

La misericòrdia


Mt 18, 21-22.
Pere preguntà a Jesús:
-Quantes vegades hauré de perdonar al meu germà? Set vegades?
Jesús li respon:
-No et dic set vegades, sinó setanta vegades set.


Més clar ja no pot ser: això per Jesucrist és el més important. Perdonar. Convidar als germans teus que t'han ofés a ser presents en la vida teva, com si res no hagués passat.

Si algun dia una germà m'ha ofès i no hi ha manera que reconegui allò que ha fet mal fet, parlo amb ell, havent-lo perdonat primer amb el cor i no de paraula, sense que ell m'ho demani. Si així no resulta, crido una tercera persona perquè en sigui testimoni. Si tampoc resulta així, parlo amb la comunitat. Si el meu germà aleshores no es vol apropar a mi, perdonant-lo li faig entendre que serà acceptat al meu cor quan ell desitgi tornar a mi.


Aquest últim paràgraf està basat en un fragment de l'Antic Testament. No en sé les referències. Si algun lector ermità que passi les pot enviar, benvingudes seran. Aquest és l'ultima entrada sobre aquella pregària del G. Roger de Taizé sobre les tres crides de l'Evangeli.