6/5/07

Camí cap a l'Aplec (V): Diumenge V de Pasqua

Falten 20 dies per l'Aplec de l'Esperit'07


Jn 13,31-33a.34-35
Quan Judes va ser fora, Jesús digué:
-Ara el Fill de l'home és glorificat, i Déu és glorificat en ell. Si Déu és glorificat en ell, també Déu mateix el glorificarà, i el glorificarà ben aviat. Fills meus, encara estic amb vosaltres per poc temps. Us dono un manament nou: que us estimeu els uns als altres tal com jo us he estimat. Així, doncs, estimeu-vos els uns als altres. Tothom coneixerà que sou deixebles meus per l'amor que us tindreu entre vosaltres.


Diu l'Evangeli que Jesús va donar un manament nou als seus amics, un manament d'amor. I aquest manament era nou perquè faria que tornéssin a néixer, tornarien a nèixer en l'amor. Com passa en la Pasqua: que tot torna a nèixer en l'amor! Ens ha dona una contrasenya perquè la gent conegui que som amics de Jesús. Aquesta contrasenya és l'Amor un altre cop! És com si fos una marca que ens deixa. La gent ens coneixerà per l'amor que ens tindrem entre nosaltres. Per la marca de l'Amor. Estarem marcats per l'Amor!

«Pare, et demano que em marquis. Sí, marca'm amb la teva contrassenya d'amor. Et demano que m'ensenyis estimar, a estar marcat per l'amor. Perquè Tu ets Amor!»