28/5/07

Camí cap a l'Aplec (VIII): Diumenge de Pentecosta

Aplec de l'Esperit'07


Jn 20,19-23
Al capvespre d'aquell mateix dia, que era diumenge, els deixebles, per por dels jueus, tenien tancades les portes del lloc on es trobaven. Jesús va arribar, es posà al mig i els digué:
-Pau a vosaltres.
Dit això, els va mostrar les mans i el costat. Els deixebles s'alegraren de veure el Senyor. Ell els tornà a dir:
-Pau a vosaltres. Com el Pare m'ha enviat a mi, també jo us envio a vosaltres.
Llavors va alenar damunt d'ells i els digué:
-Rebeu l'Esperit Sant. A qui perdonareu els pecats, li quedaran perdonats; a qui no els perdoneu, li quedaran sense perdó.


Diu l'Evangeli que Jesús va alenar sobre els deixebles i els va enviar l'Esperit Sant, i encara ho fa avui. Veiem en aquest Evangeli molts símbols que comuniquen i fan de pont entre Jesús i el Pare i l'Esperit Sant (que ens recorden que tots són U): el Jesús Ressuscitat envia l'Esperit als deixebles i també trobem que, quan Jesús mor, lliura l'Esperit (segons paraules del mateix evangelista). Aquí trobem la certesa que és el mateix i que sempre (viu o mort) està en l'Esperit Sant, està en el Pare. També m'agrada fixar-me en l'acció que fa Jesús d'alenar sobre els deixebles, donant-los fortalesa; igual va fer el Pare, quan amb el seu alè feia renèixer la creació i renovava la vida sobre la Terra.

«Pare, avui et demano que alenis sobre meu i que rebi el teu Esperit. Aleshores tindré prou fortalesa per ser enviat a predicar la Paraula. Tu que ets el Fill i que el Fill és en Tu com ho és l'Esperit. El teu alè m'ascalfa i m'esperona a sortir cap a predicar.»